Simptome de coxartroza

Asa cum va spuneam ieri, coxartroza este rezultatul unui proces degenerativ care actioneaza la nivelul structurilor care compun articulatia soldului (articulatia coxo-femurala). Coxartroza poate afecta doar o parte a soldului (coxartroza unilaterala) sau poate afecta ambele articulatii ale soldului (coxartroza bilaterala). In cazul meu este vorba despre o coxartroza unilaterala localizata la nivelui incheieturii piciorului stang.
simptome coxartroza
Primele simptome au fost niste durari in zona inghinala. Pentru ca apareau mai ales in timpul unor eforturi fizice pe care le faceam in gradina mea de la tara, am crezut ca poate fi vorba despre o henie. Cu timpul insa, am observat ca durerile apar si atunci cand urc sau cobor o scara, un teren abrupt, accidentat, cu multe gropi si denivelari. Dureri neasteptate apareau si atunci cand in piciorul se rasucea in articulatie, mai ales daca rasucirea se producea catre interior.

Acum, cand ma informez mai in detaliu, imi explic altfel cauza acestor dureri. Elementul de baza al oricarei articulatii osoase, si in cazul de fata al articulatiei coxo-femurale, este cartilajul hialin. Acesta este ca un strat depus intre oasele bazinului si femur si actioneaza ca o protectie in timpul miscarii, pentru a reduce frecarea oaselor intre ele. Cu ajutorul acestui cartilaj si al lichidului sinovial care il greseaza – adica asigura o ungere asemenea unei vaselene sau a unui ulei –  oasele din articulatie se misca usor si mai ales aluneca fara a fi in contact direct. Deteriorand partial sau total acest cartilaj, coxartroza a facut ca in anumite momente oasele sa se atinga direct, fara nici un fel de protectie, cauzand acele dureri.

De la doctor am inteles ca boala nu este intr-o stare foarte inaintata, ceea ce ma duce cu gandul ca acel cartilaj este deteriorat partial, nu in totalitate. Ma bazez si pe faptul ca am citit ca in faze mai dure, mai avansate, durerile se menifesta aproape in continuu, la orice fel de miscare, ba chiar si in starea de repaus.

La mine localizarea, sau mai bine zis, debutul bolii s-a produs in zona inghinala, dar am citit ca durerea se poate manifesta si in zona fesiera. Indiferent de zona de debut, degenerarea cartilajului hialin duce cu timpul la reducerea gradului de miscare a articulatiei, ba chiar la imobilitate, iar durerea iradiaza in lungul piciorului catre genunchi. Daca nu este luata in seama, boala avanseaza provocand scaderea cantitatii de lichid intraarticular (sinovial) si subtierea cartilajului articular. Ca o consecinta degradarii acestora, piciorul afectat se scurteaza si astfel apare schiopatatul.

Lasă un comentariu